2012. augusztus 7., kedd

Hogyan oldjunk magunknak energiablokkot?


Az energia blokkok profilja
Ahogy azt korábbi – Meridiánok és akupresszúrás pontok című – cikkemben említettem, az EFT a szervezetben kialakult energia blokkokat is oldja, biztosítva ezzel az energia zavartalan áramlását. 
De hogyan lehet felfedezni az energia blokkokat?
A válasz egyszerű, de kivitelezni – főleg megfelelő segítség nélkül- már korántsem olyan könnyű: befelé kell figyelni! A megfelelő kérdésekre őszintén kell válaszolni magunknak. Neki kell ülni, időt kell rá szánni - megéri.

Egy gyakorlatot készítettem erre a témára, ezt osztom meg most az téma iránt érdeklődőkkel. Először sorban válaszoltam a feltett kérdésekre, majd a kapott válaszaimat belefogalmaztam az EFT-s példamondatokba és „bekopogtattam” a meridián pontokon. Íme:

Gondolj egy eseményre, amikor elakadtál, nem mertél megcsinálni valamit vagy akadályba ütköztél. (Minél több érzékszervünket bekapcsolva idézzünk fel egy jelenetet)
 - Én a honlapom elkészítésénél, beindításánál akadtam meg.

1. Hogyan befolyásolja az életedet ez a blokk? Mit akadályoz? Mit nem kapsz, vagy nem teszel meg?
 - A szakmai előrejutásoatm halogattam ezzel.
 - Nem voltam elég célratörő és kitartó, így nem volt elég kliensem, nem kaptam elég visszajelzést, hogy jó terapeuta vagyok, ezért nem voltam elég biztos magamban.

2. Hogyan jelentkezik ez a blokk? Milyen érzés jön elő benned emiatt újra és újra?
 - Nálam bizonytalanság és félelem a sikertelenségtől, az elutasítástól jött elő, ugyanakkor bosszúság a tehetetlenségem miatt és szégyenérzést éreztem.

3. Hol és hogyan érzed ezt a blokkot a testedben?
 - A gyomorszájamban éreztem görcsöt és szorítást a mellkasomban.

4. Mikor érezted ezt az érzést/testi tünetet korábban az életedben? És még korábban?
 - Olyankor éreztem így magam, ha döntést kellett hozni bármilyen témában, ami velem kapcsolatos, vagy amikor nem értékeltek. Beugrott több emlék is – sorban, időben visszafele haladva kell felidézni az ilyen eseteket - míg el nem értem a legrégebbihez.

5. Milyen érzés volt annak a hátterében?
 - Nyomasztott a felelősség súlya.


A kopogtatási mondatok a következőképpen alakultak:
Annak ellenére, hogy görcsbe rándul a gyomorszájam és szorít a mellkasom, ha erre az eseményre gondolok, szeretem és elfogadom magam.
Annak ellenére, hogy nyomaszt a felelősség súlya, mégis szeretem és elfogadom magam. 
Annak ellenére, hogy a felelősség nyomasztó érzése miatt szorul a szívem és görcsbe rándul a gyomrom, szeretem és elfogadom magam így is.

Ez egy nyomasztó érzés: nyomaszt a felelősség, ez a felelősség, a döntés felelőssége, ez a bizonytalanság, ez a félelem, félelem az elutasítástól, félelem a sikertelenségtől, ez a tehetetlenség, és a szégyen, amit érzek, bosszúságot érzek a tehetetlenségem miatt, nem vagyok kitartó, nem vagyok elég célratörő, halogatok, elakadtam.
Ez a szorítás a szívemben, ez a görcs a gyomromban, szorít a szívem a mellkasomban, görcsöl a gyomrom, ez az összes kellemetlen tünet a testemben.

Ezeket a mondatokat és szavakat mondtam és érintettem a megfelelő pontokat egészen addig, míg az érzéseim intenzitása lecsökkent a minimálisra.

A negatív érzések csökkenésével párhuzamosan azt tapasztaltam, hogy a gyomorgörcsöm is enyhült majd megszűnt, akár csak a szorítás a szívemben.

Varázslatos volt megtapasztalni, hogy érzéseimet és fizikai tüneteimet képes vagyok megváltoztatni. Ura lehetek -VAGYOK - a testemnek! Tudatosodott bennem, hogy én „gyártok” mindent magamban: gondolatot, érzést, tünetet. Senki nem rakja belém! Sem a jót, a kellemeset, a pozitívat, sem a rosszat, a kellemetlent, a negatívat.
Ha viszont ez így van, akkor hajrá és kezdjünk el segítő, erősítő, támogató gondolatokat, érzéseket, tüneteket gyártani!

Így is tettem. Elkezdtem arra fókuszálni, amit szeretnék. És megint csak befele kellett figyelnem.
Mit is szeretnék elérni?
 - Azt szeretném, hogy egy jó honlap révén minél többen találjanak meg, a segítséget keresők közül.

Mit is szeretnék érezni?
 - Elégedettséget, optimizmust, lelkesedést, magabiztosságot.  

Milyen gondolatok segítenének engem ebben?
 - Mi lenne, ha ezekre fókuszálnék mostantól. Alig várom, hogy megtapasztaljam ezeket az érzéseket. Úgy döntök, hogy segítek magamon.

Nem írom le az összes mondatomat, hiszen a lényeg már így is érthető.  Ezeket is sorban „bekopogtattam” a megfelelő pontokon, rögzítettem mindent magamban.
És mindennek meg lett az eredménye. Köszönet és hála érte magamnak!

Mohácsi Lizi

Az Achirit Ezotéria oldalán megjelenő minden cikk és írás a szerzői jog védelme alatt áll.

Nincsenek megjegyzések: